Tuesday 29 March 2016

Jag är Inspiratös hos SWE Scrapbook!


Plötsligt så händer det! Jag har blivit tillfrågad av Swe Scrapbook om jag vill vara Inspiratös hos dem! Jag tackade utan tvekan ja! Här är mitt första uppdrag!

Digistämplar från SkaparKällar'n


Digistämplar är verkligen inte min grej. Jag gillar att ta på mina stämplar och föredrar trämonterade som jag har uppställda i hyllor. Nu tar dessa en hiskelig plats och jag har fått acceptera att köpa clear stamps. Digistämplar förstår jag mig inte alls på. Det är ju fiffigt att man kan ändra storlek, förstås. Och att man alltid får ett snyggt "avtryck". Jag tror att en annan anledning till att jag inte är så förtjust i dem är att jag tänkt att man bara kan måla dem - och det är jag inte så bra på. Använder man vanliga stämplar så kan man ju måla på själva stämpeln och använda embossingpulver, så ingen kommer att få reda på att du inte kan måla! Så nja, jag har inte fallit för digistämplar - förrän nu!!! Inte förrän jag såg de här helt underbart söta hos SkaparKällar'n! Det var nästan omöjligt att välja motiv för precis alla var helt underbara. Jag har pysslat hela dagen och jag tror jag är fast!


All of a sudden it happens! I was asked if I wanted to join the Design Team at Swe Scrapbook! I said  yes without hesitation! This is my first project!

Really, digi stamps aren't my thing at all. I like to touch my stamps and prefer wood mounted ones that I keep in shelves. They sure take a lot of space and I have had to accept buying clear stamps. I don't understand digi stamps at all. Sure, you can change the size of them. And you always get a nice "impression". I believe another reason for me not liking digi stamps is that I think that they only are for coloring in - and I'm not good at that. If you use rubber stamps you can color the actual stamp and you can use embossing powder, and no one will know that you aren't great at coloring. So well, I haven't fallen for digi stamps  - until now! Not until I saw these gorgeous ones at Skarpar Källar'n! It was almost impossible to chose motives because the were all so pretty. I have been crafting all day and I think I'm hooked!

Hello Doggy!

Det här var första stämpeln som jag började leka med. Bestämde mig för att ha hela stämpeln som bakgrund, hundarna är ju toksöta! Förstorade bilden och klippte ut en av hundarna som jag monterade på 3D-kuddar. Ville använda en rosett-die som jag nyss köpt och vips så påminde hunden om Hello Kitty! Därav titeln. Vet inte om det blev väldigt kinky på engelska? ;-)



Hello Foxy!

Jag hoppade raskt över till den här söta räven som jag i och för sig inte ville göra så påskig. Lite svårt kanske när jag använde gult och grönt? Försökte även här leka lite med texten. Tror detta kan passa även till andra tillfällen än till påsk. Räven är färglagd med prickar, det verkar vara en teknik som är inne just nu - jag har sett den på flera ställen. En teknik som passar mig! Jag kan ju inte färglägga! Roligt var det också.


Cute cat amongst flowers!

Den här katten är ju bara för söt! Färglade katten och lite på de utstansade blommorna och monterade det på en fotomatta. Lätt som en plätt. Och snabbt!


Hello Handsome!

Den här söta killen var nog den första stämpeln jag såg från SkaparKällar'n, men då visste jag inte att det var digistamps. Valde den för att den var så användbar. Man kan ju stämpla både vingar bakom honom eller en blombukett i handen.  Förutom att färglägga honom med prickar så har jag klippt ut ett hjärta i mönterpapper och sedan använt 3D glaze på det, precis som jag gjorde med rävstämpeln. Jag tycker han är så söt.


MATERIAL:
STAMPS: digistamps from Skaparkällar´n
DIES: Quic´Kutz - Nesting Doily Squares, QuicKutz - Nesting Flowes, Crea-Nest-Lies XXL - CLNestXXL 36, Lawn Cuts - Scripty Hello, Pinkfresh Studio - Bow Tab Die
PAPER - My Mind's Eye - Trés Jolie, Core´dinations - Great White
MARKERS: ProMarker - Twilight Sky, Polar Blue, Tea Green, Blush, Saffron, Gold, Tequila Sunrise
OTHER:
Dymo
3D Glaze from YouDo

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!