Saturday 21 February 2015

Scraphusets februariutmaning

Även Scraphuset hade en utmaning som verkade rolig nu här i februari. Knåpade ihop ett enkelt kort på bara någon timme till denna utmaning - oftast kan det enkla vara ganska snyggt.
Utmaningen var att skapa något valfritt utifrån nedanstående skiss.

 
Kortmakare som jag är så gjorde jag ett kort. Jag valde att i stället för att bara göra en liten ruta av mitt stämplade motiv att göra det som ett band över kortet eftersom jag tilltalades av de raka linjerna i skissen. Och det låter ju lite motsägelsefullt eftersom jag även gjorde cirklar på kortet, men där inspirerades jag av själva stämpeln eftersom fågeln sitter i en cirkel. Jag sydde slarviga cirklar (jag kan i och för sig inte sy snyggare!) på maskin för att vellumet skulle sitta fast bättre på kortet. Förstärkte även stämpelmotivet med några maskinsydda cirklar. Slutligen hade jag glossy accents på texten samt på fågeln i stämpelmotiven för att få den att sticka ut lite. Det färggranna papperet är ett spillpapper som jag torkade upp lite distress inks som jag hade haft i ett annat projekt, förresten! Man ska inte slänga någonting! (...och där har vi anledningen till att mitt scrap-rum ser ut som det gör!)

Hello

MATERIAL:
STÄMPLAR:
Freebie från Craft Stamper oktober 2014

FÄRG:
Distress-spill från ett annat projekt
DIES:
Die D-Lites 'Sentiments Five' från Spellbinders

ANNAT:
3D Crystal Glaze från YouDo
Svart symaskinstråd
Två olika vellum-papper från Panduro

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!