Saturday 21 March 2015

Hobbyworlds marsutmaning

Påskpuss!

Hobbyworlds marsutmaning består i att tolka en skiss. Jag är lite inne på påskkort så jag fortsätter med det. Den snygga stämpeln jag använt har jag köpt av en tjej som verkar ha ritat den själv. Jag kommer tyvärr inte ihåg hennes namn men det är en himla läcker stämpel!

Kortbasen är creme-/aprikosfärgad om det kanske inte syns. Det första lagret med stämplar är stämplat med dried marigold. Jag ville ha det väldigt svagt så först stämplade jag på ett kladdpapper, mistade stämpeln och stämplade på kortet. Sedan har jag embossat blommor i tre påskiga färger.
Tjejen är färglagd med ProMarkers och det är meningen att hon ska vara lite färggrann. Jag gillar verkligen inte att färglägga, tror att jag inte har tålamod till det riktigt. Men det här gången var det faktiskt riktigt roligt. Tror att det var en lagom storlek på motivet! Och sedan var det inte supersött heller.

Hobbyworlds skiss för mars


Blekgrönt hårband


Orange hårband

Metallicgrönt hårband

Ljusblått hårband

Många påskpussar!


MATERIAL:
STÄMPLAR:
Pussande tjej - okänd
Basic Grey - (sta-1669?)
Hero Arts - Striped Circle CG101
Hero Arts - Sweet Threads Label - CL510
FÄRG:
Distress Ink Pad - dried marigold
Hi-Boss Embossing Stamping Pad
Distress Powder - dried marigold, worn lipstick, shabby shutters
ANNAT:
Kortbas från Pipoos (Holland)
Bling från Panduro
Dymo
Blommor från YouDo
Film Strip Ribbon - Tim Holtz 

4 comments:

  1. Du har gjort riktigt härliga påskkort, underbar stämpel som du färglagt väldigt fint.
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.

    /Helén

    ReplyDelete
  2. Åh, så härliga påskkort! Gillar också stämpeln - rolig och annorlunda! :D

    Tack för att du är med i Hobbyworlds marsutmaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    ReplyDelete
  3. Haha, vilken rolig stämpel! Superfinta kort! Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    ReplyDelete

Write something! I'd love to hear from you!